广告时间

Search Engine

自定义搜索

如果我可以看到过去、预见未来



这几天重温了古灵的《心电感应》系列,

小说讲述拥有令人又爱又恨的天赋

“我的右手能预见未来,而我的左手看得见过去”

毫无意外的,我又迷上了它..

*

从小,我就是一个爱算命、爱占卜的小鬼

从生命数字、塔罗牌、到八卦占卜

我都曾经摸索过

偏偏就好像只有塔罗我是最精通的

可近几年的我

已经很少去碰这玩意儿了

也不懂是为什么

*

当初自己为什么如此爱算命、占卜无非是想多了解自己

而不是为了什么奇怪的原因

当我充分地了解自己以后

我想

这玩意儿就搁着吧

*

如果我可以看得见过去、预见未来的话,

那我会怎样面对呢?

庆幸还是懊恼呢?

*

人人常说

天机不可泄露

一个人的命从他来到这个世界上的时候就已经注定了

这不代表着我们没有权利去选择

生命的过程永远握在自己的手中

上天为我们安排的就只是那开始和结束罢了

*

是那小说作怪吗?

怎么我觉得自己好像很了解人生这样

*傻笑*

如果我有的选择

我想我不会要吧,那天赋

如果一个人老早就知道未来会发生的事情,

那人生还有什么意义呢?

人生美妙的地方就在这

不努力地走,那当我们即将归天之时,回头一望

看到的会是许许多多的遗憾

*

我想我真的应该感谢我一时的冲动

让我翻阅了那本小说

奇迹般的

我好像重新燃烧起心中的那团火

就如我的塔罗生命数字一样

说明了我的本质

也让我重新坚信自己的座右铭

*

那,如果是你呢?

你想要吗?

那看得见过去、预见未来的天赋?

欢迎留言 =)

2 条评论:

patrine 说...

i agree with u.....actually i love to do numerology, suan ming, play tarot...it just a way for me to try to know my future...coz im too curious to know it...
i did wish i can know a little abt my future...but i wont want to know everything abt it...it like watching movie...if i know the ending of the movie....it can make me curious to watch what happen....but if i know the whole story...i dun think i will continue watching....
if i know everything abt future, i think life is no more a life....life suppose full of expectant...full of surprise...full of challenge....if i know about my life....i wont be enjoy my life as i dunno what will happen next....there seem no excitement....no roller coaster emotion experience.....etc
i believe that time will tell u what u want to know in present...it test our patients....it wan us to enjoy the process....
that my opinion

enwan 说...

Congratulation!! Finally you able to leave a comment to me d!! XD

I think no one will actually like it when we have already know about our future de..