广告时间

Search Engine

自定义搜索

黑夜彩虹~~

这是我写过的一首新诗,现在看回觉得感触很大!!

同样的事情一再的发生,可心态是否一样呢??

不意外的,我对这首新诗情有独钟,是我写过酱多新诗中,最爱的一首~~

现在就和大家分享吧!!


路灯,


把我的影子拉长,


刹那间,


世界只剩下我和影子,


周遭的一切


已不再与我有关联。



静静的,


我一步步的踏出去,


踏在我成长的路上,


那途中或许有很多过客


给了我


一次次不同的


快乐、想法、感受、


及伤害



也许过客们无心,


但听者有意!


那无心的伤害


一次次地


刺痛了我的心….



偏偏,路途中需要


过客们的存在,


否则成长也不再有意义。



一个人的路上,


除了自己没有他人


也只能硬着头皮,


扛下那伤害



也许伤害过后,


会有意想不到彩虹


降临那独有


我和影子的世界



望着月亮,


不禁期待着那


黑夜彩虹的降临….


22/9/2007 ”

1 条评论:

lky-0910 说...

the thing had come to the end le???i tot now u n her soooooooooooooo far so nothing will happen n oso nothing will improve for tat 'relationship'...actuali from early,i had a bad impression to her de...b4 u tell me tat...n so i cant tell u wat good of her...n so cant comfort u...since i cant said tat how bad is she n make the relationship more worst...n sooo when u tell me about tat...i juz keep quiet...cos as u noe...once i have a bad impression on her...it is hard to change except reali let me see the good...hey...u reali not good lor...u had 4get sumting...u still remember i said i will tell u sumting after exam???haiz...but i think u 4get le...u reali dun ambil berat me...sooooooooooooooooooooooo sad...haiz...