广告时间

Search Engine

自定义搜索

老了

最近,总是觉得自己苍老了许多

不知道是不是真的因为年纪越来越大

做起事情来,总是觉得力不从心

容易觉得累

累的不只是身体上的累,

更是心灵上的累

我常常觉得我很累了

我不想去面对

我想逃避

我想走开,到远远的地方

让自己好好的放松一下

本来想藉助假期

让自己抛开沉重的包袱、压力

重新的调理心态,好重新出发

可是,

我办不到

我是停下了脚步

可是我调理不回我的心态

是否因为我真的老了呢?

已经不复当年的英勇……

*

最近的我,常常看到自己的缺点

常常怀疑自己的能力

常常觉得我应该可以做到更好

常常睡很少

常常早出晚归

常常把功课搁在一边

常常忘了联络朋友、家人

常常情绪失控

天啊!这不是老人才有的症状吗?

*

我原本的心灵年龄就已经比现实的来的大许多

现在我想我已经去到老年人的心态了~

好像就是Erik Erikson里第6或第7各阶段酱..

我到底要怎样才能突破自己,

再次寻回那青春的思想、英勇的姿态呢?

3 条评论:

ying 说...

haha..don think like taht la, among the ppl i know, u are one of those who have vibrant energy all the time. cheers!!!

melia 说...

haha.. i do agree with you.. tired.. especially this year very easy to feel tired.. not just physical but mostly emotionally.. mayb we have been too stressed up.. find a way to release it ba.. spend time just for urself and leave others behind.. take care..and cheers!

n1523 说...

@Ying: Is that?? haha.. glad to hear that from you!! It's been almost 2 years that we didn't meet up already, missing you much over here~

@Melia: Been looking hard for ways lately, when really go and relax, I still couldn't stop my superego, felt so guilty after putting all works aside lo.. Hope I will be better and will continue to fight for the best in the future after this holidays! =)

@Ying & Melia: Just simple word for you two, THANKS! ^^